Na jakie usterki narażona jest przekładnia kierownicza?

Przekładnia kierownicza, czyli po prostu maglownica, to najistotniejszy mechanizm całego układu kierowniczego w samochodzie. Podzespół ten podczas swojej pracy jest narażony na stałe oddziaływanie różnych obciążeń. Oznacza to, że po pewnym czasie ulegnie on uszkodzeniu lub zużyciu. Warto zainteresować się typowymi symptomami problemów z przekładnią kierowniczą.

Typowe symptomy zużycia lub uszkodzenia przekładni kierowniczej

Istnieje wiele różnych objawów, które mogą świadczyć o problemach z przekładnią kierowniczą. Niektóre można wyczuć podczas prowadzenia pojazdu, a inne wymagają obejrzenia mechanizmu. Oto najpopularniejsze problemy:

  • wyciek oleju do wspomagania,
  • opór odczuwany w czasie kręcenia kierownicą,
  • nadmierne luzy na kierownicy,
  • blokada kierownicy,
  • nietypowe hałasy i dźwięki pojawiające się w czasie manewrowania.

W przypadku zauważenia jakiegoś z tych symptomów, nie ma sensu oczekiwanie na pogłębienie się awarii. Jedyną rozsądną opcją jest sięgnięcie po ofertę, taką jak na przykład przekładnie kierownicze Warszawa. Takie usługi są świadczone przez doświadczone i profesjonalne serwisy zatrudniające wykwalifikowanych pracowników. Potrafią oni poradzić sobie z trudnymi zadaniami z zakresu regeneracji.

Co warto wiedzieć na temat regeneracji maglownic?

Pozytywne jest to, że jeśli awaria została wywołana w wyniku standardowego zużycia to przekładnia prawie zawsze kwalifikuje się do procesu regeneracji. Porządne firmy potrafią skutecznie przywrócić sprawność takich mechanizmów w ciągu zaledwie 2-3 dni. Co do kosztu naprawy, jest on ustalany indywidualnie na podstawie stanu przekładni i zakresu niezbędnych prac.

Przekładnie uszkodzone w wyniku stłuczek lub awarii mogą być uszkodzone na tyle, że ich regeneracja jest niemożliwa albo nieopłacalna. W takiej sytuacji należy kupić nowy mechanizm lub zregenerowaną przekładnię pochodzącą od sprawdzonego dostawcy (najlepiej na gwarancji).